Jump to content
MAINOS

Kalleimmat lääkkeet


Julma

Recommended Posts

Lähinnä huvin vuoksi-topic kalliista lääkkeistä, en tiedä olisiko pitänyt mennä tuonne off-topicciin vai tänne mutta valvojat sitten osannevat korjata mahdollisen virheen.

Elikkäs mitä kalliita lääkkeitä tulee mieleen, bongasin surffatessa HIV-lääkkeeseen nimeltä Atripla, 1 tabletti maksaa 40,64 €. Noita kun pistelee jokusen päivässä niin alkaa jo kertyä mukavasti laskua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Antibiotti nimeltään Zyvoxid. Yhden tabletin hinta on 68.19,- ja kun tuolle ab-kuurille joutuu niin niitä popsitaan useita kuukausia ja pari päivässä... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yövuoron pimeinä tunteina on joskus tullut selattua Pharmacaa. Sieltä pisti silmään Zevalin, jonka hinta on 10336 euroa per pullo.

Taitaa syöpä- ja hematologiset lääkkeet voittaa tämän vertailun.

Omassa työyksikössä ei kovin kalliita lääkkeitä ole käytössä. Kalleimmat taitavat maksaa alle tuhat euroa pullolta tai pussilta. Digibindiakaan ei ole tullut käytettyä enää vuosiin. Se oli kohtuullisen arvokas lääke.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Zevalinissa on vielä se, että pelkkä lääkeaine ole riittävä, vaan mukaan laitetaan vielä radioisotooppi joka kustantaa erikseen. Ja aineita yhdistessä voi mennä moni asia vikaan ja siten lääkkeestä tulee käyttökelvoton.

Yksittäisenä lääkkeenä Zevalin vie voiton hinnallaan, mutta sitten tarvitsee katsoa hoitokuurien kestoja yms.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Auto- ja talokuumeeseen on kans todella hintavat lääkkeet. ;D

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Zypadhera(olantsapiini) taitaa olla noin 295-485 euroa per piikki, vaan eipä sitä tartte kuin kerran tai kaksi kuukaudessa. Ei korvattava. Kilohinta 1 407 380,95 €/kg

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin kun esikoinen syntyi, jouduimme ostamaan sille jotain keskostippoja ja muistan, että niiden litrahinta oli jotain 20 000 markkaa. Toki tyttö käytti vain oitain tippoja päivässä, mutta muistan miten mua kylmäs sen nesteen hinta, et hyvä kun jääkaapin ovea uskals avata, ettei läiky yli mun aarretipat.  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noi hyytymistekijälääkkeet on kohtalaisen edukkaita.. Wilate injektiokuiva-aine ja liuotin 991 ja risat laaki. Vituttais tiputtaa jompi kumpi puteleista, saattais tulla jo vähän huono omatunto haaskaamisesta.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistan antaneeni näytön ekana vuonna i.m., jokin etyurauhassyöpälääke, yli tonnin piikki.

Tarvikkeista on mielessä Flexi Seal, rektaaliputki kuffilla, oli viime vuonna 211 ja risat/setti.

Mutta pieniähän nuo summat on, jo mainittuihin.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rapilysiniä ajattelin kalliina lääkkeenä, mutta eihän se ole "kuin" 714e ja risat. Taitaa olla meidän työyksikön kallein rohdos. Ja melko kalliita on myös rytmihäiriöälääkkeet mm. Cordarone injektioneste, 140e. Tässä linkki minkä löysin tuohon lääkehinta vertailuun http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.koti

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Zypadhera(olantsapiini) taitaa olla noin 295-485 euroa per piikki, vaan eipä sitä tartte kuin kerran tai kaksi kuukaudessa. Ei korvattava. Kilohinta 1 407 380,95 €/kg

Risperdal Consta 25 mg | 148,72 €/kpl | 5 948 640,00 €/kg

Kilohinnat kyllä kohdillaan. Kerden aarretipatkin oli vielä halpaa kamaa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

vaimon reumalääke on aika kallis:

Enbrel 50mg  4x50mg inj, liuos, esitäytetty ruisku   1275.23

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä muutamia vastaan tulleita:

Glivec 100mg (tbl) 142,45e

Revlimid 5mg (tbl) 253,30e

              10mg (tbl) 269,85e

              15mg (tbl) 283,93e

              25mg (tbl) 311,10e

Neulasta 6mg (inj.)     1298,08e

Velcade 3.5mg (inj.)     1495,79e

Thymoglobuline 25mg  229.99e

ATGAM 50mg/ml (5ml)  402.40e

Sprycel 70mg (tbl)     85,70e

Mozobil 20ml/ml (1ml)  7645,24e

Hematologia on kivaa ja halpaa leikkiä...

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joku hemofilia-akuuttivuoto-vasta-ainepiikki oli luokkaa 14k€..meikun polin valvonnan seinässä on lista kalleimista talon lääkkeistä..en vaan muista nimeä. täytyy käydä tarkastamassa.

No one dies a virgin, Life screws us all

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Zypadhera(olantsapiini) taitaa olla noin 295-485 euroa per piikki, vaan eipä sitä tartte kuin kerran tai kaksi kuukaudessa. Ei korvattava. Kilohinta 1 407 380,95 €/kg

Risperdal Consta 25 mg | 148,72 €/kpl | 5 948 640,00 €/kg

Kilohinnat kyllä kohdillaan. Kerden aarretipatkin oli vielä halpaa kamaa :)

No se olikin mun opiskelijabudjetin henkilökotainen kolaus, kun tollaset vitamiinitipat ei oo erityiskorvattavia.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Cyanokit 2,5g infuusiokuiva-aine 1162 eur. Pharmacasta ymmärsin et pakkaus sisältää kaks purkkia. Tästä lääkkeestä on muistaakseni joku ketjukin täällä.

Reuman hoitoon käytettävä Remicade 3x100mg infuusiokuiva-aine 2319.42 euroa.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä mitä itse ihan henk.koht. tavanneena taitaa kalleimmissa (ainakin mitä tiedän) olla Cofact, yms. hyytymistekijät ja xigris antibiooteista, siinä taitaa "kuurille" tulla suolasin hinta... Mutta mutta kallis maksaa :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä mitä itse ihan henk.koht. tavanneena taitaa kalleimmissa (ainakin mitä tiedän) olla Cofact, yms. hyytymistekijät ja xigris antibiooteista, siinä taitaa "kuurille" tulla suolasin hinta... Mutta mutta kallis maksaa :)

Hyytymistekijöistä Amofil maksaa 777 e/injektio. Mutta sitä tarvitaan joillain henkilöillä jatkuvasti, eli vuosikustannukset voivat olla n. 100 000 e. Kokonaislääkekustannusten kannalta ei paljoa merkitystä, niin hirveä määrä ihmisiä ei tuotetta tarvitse.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kallein lääke mihin itse olen törmännyt on Exjade. Dispergoituva 500mg 84kpl pakkaus 2597.82 €. Pt:lla meni 1x3 ja toikin näyttäis olevan peruskorvattava

- Ei tarinoita vuodet vaihda, ne vaihtaa vain kertojat -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kallein lääke mihin itse olen törmännyt on Exjade. Dispergoituva 500mg 84kpl pakkaus 2597.82 €. Pt:lla meni 1x3 ja toikin näyttäis olevan peruskorvattava

Onneksi on olemassa tällaisia lääkkeitä varten tämä systeemi

Vuotuinen omavastuuosuus ja sen täyttyminen

Maksat itse aina osan lääkekuluistasi ns. omavastuuosuutena. Jos saman kalenterivuoden aikana korvatuista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuuosuudet ylittävät 672,70 euroa vuonna 2009 (643,14 euroa v. 2008), sinulla on oikeus lisäkorvaukseen. Vuotuisen omavastuuosuuden täytyttyä maksat jokaisesta korvattavasta lääkkeestäsi 1,50 euroa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei oo tullu paljoa noita hintoja seurattua, mutta alzheimerin lääkkeet on aikas kalliita.

sekä tää yks on meillä mun mielestä ylitse muiden: (siis säännöllisesti käytettävistä)

PROCREN DEPOT PDS 11,25 MG INJEKTIOKUIVA-AINE JA LIUOTIN 11,25 mg

Normaalihinta 490,31 € (43 583 040,00 €/kg)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Meidän neidin kasvuhormoni on  €1974.46 paketti (5 x 5mg ampulla).  Jos en ihan pieleen laskenut, niin kilohinnaksi tulee 78 978 400 egeä eli lähes 79 miljoonaa euroa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Xigris 20mg inf. kuiva-aine maksaa per puteli 1229.30 ja kyseisen infuusiohoidon kesto on 96h niin esim. 60 kiloisella henkilöllä hoidon hinnaksi tulee n. 8600e

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...