Jump to content
MAINOS

Uudet opiskelijat 2015/2016


tiigle

Recommended Posts

Tehdäänpä meille tänä vuonna aloittaville ihan oma lankamme. :) Vertaistuki on aina hyvästä, ja tämä foorumi lienee aika hyvä (anonyymihko) paikka purkautumisillekin. 

Minä olen ensimmäisen vuoden lähihoitajaopiskelija Tampesterista. Aloitan Sairaalankadulla yo-pohjaisella linjalla, vaikka aikuispuolikin houkutteli: olen lähes tuore ylioppilas vuodelta 2006 ja ajokortin mukaan ikää on 28. Ai kamala. :D Koulun alkamista odotan innolla, mutta hiukan huolestuttaa, miten lapseni (kolme alle kouluikäistä ikähaarukassa 1,5-5 vuotta) sopeutuvat päiväkotiin. Kiva kuitenkin päästä kotoa pois pitkästä aikaa! :) Viikon päästä varmaan kyllä jännittää jo huomattavasti enemmän, sillä ma 10.8. pitäisi löytää tiensä auditorioon opiskeluja aloittelemaan. 

Keitäs muita täällä pyörii? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Lh/shop

Moro. Minä aloitan nyt elokuun lopussa sh opinnot työnohessa. Olen lähihoitajaksi valmistunut 2011. Onnea lh opintoihin. Lapsesi sopeutuvat varmasti hyvin päiväkotiin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervehdys. Sh opinnot alkaa syyskuussa. Lähihoitaja opinnoista on jo tovi. Valmistuin -99

Työnohessa pitäis taituroida. Mutta onpa tuo monelta muultakin onnistunut, joten eiköhän se tästä, kun saa perheen, työn ja opiskelun vai jonkin sortin tasapainoon :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tulevalähäri

Itsekkin olen tulossa sairaalankadulle nyt opiskelemaan ja olen pk-pohjainen. Kaverilta jo kyselinkin että mistä se auditorio oikein löytyy:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mooi! Mulla alkaa tässä reilun viikon päästä peruskoulupohjaiset lähihoitajaopinnot. Aika paljon nuorempi teitä olen, mutta ei se haittaa! :D

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ajatellut samaa että eiköhän se työnohessa opiskelu jotenkin onnistu. Tosin mietin että sh-opiskelu työnohessa ohessa varmasti rankempaa kuin opiskelin työnohessa lh:ksi. Mulla on jo onneksi aikuinen lapsi, että sen puoleen ei tarvitse miettiä. Mutta kuitenkin. Eiköhän kaikki mene omalla painollaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä kans yo-pohjasen käyny lh ja nyt suuntana kätilön ammatti. Ikää niinikään 28v. :)

Onko kenelläkään tietoa mistä voisin ostaa Kätilötyön kirjan? Netissä sanotaan ettei ole tilattavissa.. :/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä myös ensiksi yo-pohjaisella linjalla lähäriksi opiskellut ja nyt suuntaan tieni ensihoidon ihmeelliseen maailmaan ammattikorkeassa. :) Työn ohella aion itsekin opiskella, mutta katsotaan missä vaiheessa tuntuu että töistä on luovuttava, vai tarvitseeko ollenkaan.. Olen kuitenkin aika intohimoinen opiskelija ja haluan oppia tehdä asiat hyvin..

Mutta kyllä koulu voisi alkaa jo, odotan että pääsen kuluttamaan kouluni penkkejä ja vaellella käytävillä. Ehkä kolmen kuukauden päästä on eri sävel kellossa..?

Tsemppiä kaikille aloittaville opiskelijoille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lh/shop

Käypä katsomassa saako kirjoja esim tori.fi . Kannattaa kokeilla ainankin. Minä olen käyny nuorena n. 20 v sitten ammattikoulun. Ja vaihdoin alaa aikuisena. Nyt siis 42v opiskelen sitten vielä sh;ksi vaikka lähih.koulun jälkeen ajattelin että koulut on tässä. Kokeilin mielenkiinnosta pääsenkö ammattikorkeaan ja tärppäsi. Hieman kyllä jännittää työn ja koulun yhdistäminen. Mutta eiköhän se suttaannu:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Metropolia ja kätilöopinnot tiedossa. Tätä onkin odotettu jo pitkään, muksut vihdoin päiväkotiin ja meikäläinen koulunpenkille!

Ainakin Suomalaiseen kirjakauppaan sai ihan tilaamalla. Ovat vissiin jossain keskusvarastossa jemmassa tms. ku mistään myymälästä ei löydy?

"Ponzuur lö zotilas, kerto exit, mine poistu, silvuplee."

-A. Ankka

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täälläkin tuleva lähihoitajaopiskelija! 9.8 muutto koulun asuntolaan ja 10.8 alkaa se kauan odotettu koulu :)

Jännittää hieman se kirjojen osto kun rahatilanne ei mikään huippu ole tällä hetkellä, mutta eiköhän siitä selvitä ;)

Peruskoulupohjaiselle menossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hanneliini

Tervehdys! Aikuisopiskelijana (monimuoto) aloitan 17.8. Pohjois-Karjalassa. Oon 36 v kahen koululaisen äiti ja nyt lähössä opiskelemaan kutsumusammattia. Ei oo oikein löytyny ideaa, että mitä sitä oikeesti haluis isona tehä mut keväällä kirkastu ajatus nähdessäi lh-opintojen alkavan tuossa lähellä. Muistu mieleen lapsuuden toiveammatti sairaanhoitaja! Jaksamisia meille kaikille varmasti rankkaan mutta antoisaan alkavaan syksyyn!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloitan sh-opinnot Joensuussa 24. päivä. Takana lh-opinnot ensihoidon  puolelle. Ammatinvaihtaja ja mulla on jo yksi aikaisempi AMK -tutkinto. Töiden ohessa tarkoitus opiskella. Olen 36v. mies. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kolmannen vuoden lh opiskelija

Täälläkin tuleva lähihoitajaopiskelija! 9.8 muutto koulun asuntolaan ja 10.8 alkaa se kauan odotettu koulu :)

Jännittää hieman se kirjojen osto kun rahatilanne ei mikään huippu ole tällä hetkellä, mutta eiköhän siitä selvitä ;)

Peruskoulupohjaiselle menossa.

Ihan vinkkinä: kirjoja ei kannata ostaa ennen, kuin opettajat sitä vaativat. Itse ostin kaikki listan kirjat ennen opiskeluiden aloittamista ja näistä käytimme vain yhtä kirjaa, ja sitäkin melko vähän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tytteli

Olen 29v. Ja itse aloitin tammikuussa joensuussa sh:n päiväopinnot. Minulla ei ole lh-koulutusta, mutta työkokemusta alalta on yli vuosi. Kouluun pääsy tuli vähän yllätyksenä ja kevät meni ihan kivasti vaikka tehtävää riitti. Kyllä tuo työkokemus auttoi monessa jutussa paljon. Enemmän jänskättää tuo syksy kun vähän tuo vaikeustaso näyttää nousevan. En tee töitä tällä hetkellä koulun lisäksi. Keväällä tein samaan aikaan ja totesin itselle liian rankaksi. Tsemppiä kaikille opiskeluihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Maijuli

Laureassa alkaa pian sh-opinnot. Lukion jälkeen ekaa kertaa koulun penkille päiväopintoihin takaisin, välissä n 21 vuotta :). Aikuiskoulutustuella mennään ihan uudelle alalle. Jännittää jo valmiiksi ;).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TAMK ja sairaanhoitajan päiväopinnot edessä :) Vähän jänskättää tää koko päiväseks opiskelijaks ryhtyminen kun reilun 5 vuotta tottu jo tekeen lähihoitajan hommia. :D  Ja ikääkin jo 28-vuotta niin tässähän saa pelätä onko ihan vanhus muihin nähden jotka opiskelee päivämuodossa ;) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lh/shop

Kyllä tässä jänskättää lähihoitajaakin nuo kirugisen ja sisätaudin opit ym uudet jutut. Perushoito sujunee kun hoitotyöhön menin heti 09 kun aloitin opiskelun lähihoitajaksi. :) . Tänään kävin töissä läpi tulevia koulupäiviä ja työpäiviä listojen tekijän kanssa. Hieman hirvitti. Mutta onneksi on lomapäiviä joita voin käyttää tarvittaessa kun rupee menee rankaksi. Aloitan Kyamkissa 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heips kaikki. Täällä kanssa aloitellaan amk opintoja kuun lopussa. Takana lähäri opinnot suuntautuen ensihoitoon. Moni meinaa opiskella työn ohessa, mutta itse olen ajatellut tehdä duunia opintojen ohessa, eli keikkalaisena pyrin itseni ja muutaman kersan elättämään ;). Kaikille kovasti jaksamista heti alkuun toivottelen. Ei ole tämä aikusena opiskelu kauhean ruusuista puuhaa jos meinaa voita leivänpäälle saada, kun opintoruki järjestelmä on mikä on. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin kun on vakituinen työ ja nykyään mahdollisuus opiskella nimenomaan työnohessa tai työn rinnalla. Niin mikä ettei. Monimuoto on ymmärtääkseni juuri siksi kehitelty  vaikka ei siinäkään ole pakko olla työpaikkaa. . Aikuisen kun on usein tehtävä töitä saadakseen laskut maksettua ja perheensä elätettyä. On hienoa että tälläinen on mahdollista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan vinkkinä: kirjoja ei kannata ostaa ennen, kuin opettajat sitä vaativat. Itse ostin kaikki listan kirjat ennen opiskeluiden aloittamista ja näistä käytimme vain yhtä kirjaa, ja sitäkin melko vähän.

Okei, kiitti neuvosta! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä sh-opinnot pävätoteutuksena alkamassa kolmen viikon päästä. Jännittävää ja sanalla haikeaa, kun viiden vuoden 'ura' kehvojen kanssa osaltaan päättyy..vaikka alustavasti suunnitelmana mennä vielä ensi kesänä omaan duunikseen, josta nyt ekan lukuvuoden oon opintovapaalla...lähihoitajaksi opiskelin tämän työn ohessa ja valmistuin 2013. Kuitenkin haaveena sairaalamaailma, ja vaikka sinne lähärinäkin pääsisi niin saattaisi olla jotain rajoitteita mm.lääkehoidon toteuttamiselle niin mm. sen vuoksi opinnot aloitan. :) antoisaa opiskelua meille kaikille! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TAMK ja sairaanhoitajan päiväopinnot edessä :) Vähän jänskättää tää koko päiväseks opiskelijaks ryhtyminen kun reilun 5 vuotta tottu jo tekeen lähihoitajan hommia. :D  Ja ikääkin jo 28-vuotta niin tässähän saa pelätä onko ihan vanhus muihin nähden jotka opiskelee päivämuodossa ;) 

Turha pelätä - itse aloitin päiväopiskelijana tammikuussa ja olen jo melkein 46-vuotias :-) Yli kolmekymppisiä löytyy porukasta sentään jonkin verran, vaikka suurin osa onkin kahdenkympin molemmin puolin. Aikuisuus ja elämänkokemus on pelkkää plussaa näissä hommissa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan meitä täällä vaikka kuinka ja paljon! :) 

Meidänkin huushollissamme on tuo rahapuoli mietityttänyt paljon. Mieheni saa ihan ok palkkaa, ja omat tuloni itse asiassa nousevat, kun siirryn kotihoidon tuelta opintotuelle. Vähän tyhmää sinänsä. Ensi kesäksi on kuitenkin pakko löytää sitten kesätöitä, mutta sitä ei ehkä kannata murehtia liikaa nyt vielä. Olen vähän kuullut huhuja muutama vuosi sitten Tampereen seudun ammattiopistossa lähihoitajaksi opiskelleilta, että tuo yo-pohjaisen koulutuksen toinen vuosi olisi mahdollista suorittaa oppisopimuspohjaisena, ja se kelpaisi kyllä minulle...

Olen tässä nyt muutaman päivän shoppaillut muistiinpanovälineitä innoissani kuin paraskin ekaluokkalainen. :D Vähän nauratti itseäkin kirjakaupassa, kun parikymmentä vuotta nuorempien kanssa pengoin kivoimpia pyyhekumeja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen vähän kuullut huhuja muutama vuosi sitten Tampereen seudun ammattiopistossa lähihoitajaksi opiskelleilta, että tuo yo-pohjaisen koulutuksen toinen vuosi olisi mahdollista suorittaa oppisopimuspohjaisena, ja se kelpaisi kyllä minulle...

Aika moni tätä harrastaa, omalta tampereen lähäriluokalta n. puolet oli ekan vuoden jälkeen oppisopimuksella duunissa siellä paikassa missä olivat suorittaneet ekan harkan, elikkös hoidon ja huolenpidon. Opiskelin siis aikuispuolella. Kaikkihan tuossa voitti, työpaikat sai kaivattua työvoimaa ja ihmiset työpaikkoja. Työnantajastahan se on kiinni. Kannattaa niistä paikoista kysellä missä käy harkat suorittamassa olisiko tarvetta. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...