Synnytin viime kesänä ja siellä synnyttäneiden osastolla oli useampi lähihoitajaopiskelija keikalla. Tuli vaan mieleen, miksi siellä ei ollut yhtään kätilöopiskelijoita? Olen itse vaihtanut terkkariopinnot kätilöopintoihin ja tiedän useita terveydenhoitojaopiskelijoita, jotka olisivat vinkuen menneet synnyttäneiden osastolle harjoitteluun, jos vain pääsisivät..
Työllistyminen?
Lähetetty 04.02.2008 - klo:17:14
Synnytin viime kesänä ja siellä synnyttäneiden osastolla oli useampi lähihoitajaopiskelija keikalla. Tuli vaan mieleen, miksi siellä ei ollut yhtään kätilöopiskelijoita? Olen itse vaihtanut terkkariopinnot kätilöopintoihin ja tiedän useita terveydenhoitojaopiskelijoita, jotka olisivat vinkuen menneet synnyttäneiden osastolle harjoitteluun, jos vain pääsisivät..
Lähetetty 04.02.2008 - klo:17:21
Lähetetty 05.02.2008 - klo:20:48
Lähetetty 05.02.2008 - klo:21:39
Student Midwife
Lähetetty 06.02.2008 - klo:02:54
Synnytin viime kesänä ja siellä synnyttäneiden osastolla oli useampi lähihoitajaopiskelija keikalla. Tuli vaan mieleen, miksi siellä ei ollut yhtään kätilöopiskelijoita?
Olisi aika ihmeellistä, jos siellä ei olisi ollut kätilöopiskelijoita vaan ainoastaan lähihoitajaopiskelijoita. Tosin, kaikki kätilöopiskelijat saavat kyllä koulutusta vastaavaa kesätyötä ihan niin pitkäksi periodiksi kuin itse haluavat, joten keikkalaisina/free lancereina ei montaa kätilöopiskelijaa varmaan ole. Ja sairaalasta riippuen nimikyltissä ei välttämättä lue kätilöopiskelijaa vaan harhaanjohtavasti että kätilö.
Omaa vuosikurssiani on ainakin jo lähestytty kesätyötarjouksin pääkaupunkiseudun lapsivuodeosastoilta. Viimeisen lukukauden opiskelijoina olemme kuulemma haluttua porukkaa.
Lähetetty 07.01.2013 - klo:23:10
Kätilöille on töitä ihan valita asti!!! Varmasti pk-seudullakin, kun pohjoisessakin työllistyy omalle alalle hyvin. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, valitsee vain mieleisen paikan:) Onnea matkaan ja työniloa, koska työtä riittää hautaan saakka.
Mikä tilanne tänä päivänä?
Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä.
Lähetetty 13.02.2013 - klo:14:34
Mä olen ihan virallisestikin työtön kätilö. En asu pk-seudulla, mutta yliopistosairaalakaupungissa kuitenkin. Kesätöihin pääsee aina, ja muuhun aikaan vuodesta on satunnaisesti keikkaa. Muuta ei heru. Muuttaisin muualle, ellei perheen elämä olisi niin sidoksissa tänne.
Lähetetty 13.02.2013 - klo:18:28
Kätilöille on töitä ihan valita asti!!! Varmasti pk-seudullakin, kun pohjoisessakin työllistyy omalle alalle hyvin. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, valitsee vain mieleisen paikan:) Onnea matkaan ja työniloa, koska työtä riittää hautaan saakka.Mikä tilanne tänä päivänä?
Naikkarin remppa laittaa nyt kaikki vähän mullin mallin. Valmistun kohta, pk-seudun ulkopuolelta on jo löytynyt mieluista työtä. Pk-seudulle synnytyssaliin on erittäin vaikea päästä edes kesätöihin (ja pidemmästä pätkästä saa vain unelmoida). Muista osastoista ei tietoa. Tuossa tuttava juuri kertoili ettei lapsivuoteeltakaan herunut jatkoja.
0 käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää