Geronomi
Lähetetty 17.12.2007 - klo:15:57
Nasu
Lähetetty 17.12.2007 - klo:17:16
Lähetetty 17.12.2007 - klo:17:38
http://www.metropoli...ala/vanhustyoe/
Lähetetty 19.12.2007 - klo:00:27
ja minkälaiset ovat työnsaantimahdollisuudet? Entä minkäsuuruista palkkaa Geronomi saa?
Kaiketi uudessa Metropoliassa on ensi vuonna alkamassa kyseinen koulutus...?
Lähetetty 19.12.2007 - klo:00:30
Lähetetty 19.12.2007 - klo:01:35
Koulutusesittelyn pohjalta vois kuvitella että toimivat esim vanhainkotien johtajina ja vetäjinä yms. Sosiaalipuolen tutkinto.
Juuri näin. Mulla työkaveri geronomi. Tosin tekee samaa hoitotyötä ku lähihoitajat.
Lähetetty 19.12.2007 - klo:19:25
Koulutusesittelyn pohjalta vois kuvitella että toimivat esim vanhainkotien johtajina ja vetäjinä yms. Sosiaalipuolen tutkinto.
Juuri näin. Mulla työkaveri geronomi. Tosin tekee samaa hoitotyötä ku lähihoitajat.
Kaikki geronomit joihin mä olen törmännyt ovat olleet maahanmuuttajamiehiä. Ja geronomeja olen tavannut väh. 10kpl. En tiedä mistä ovat koulutuksensa hankkineet, mutta tekivät ihan samoja hommia kuin lh:t.
Lähetetty 19.12.2007 - klo:22:33
Kaikki geronomit joihin mä olen törmännyt ovat olleet maahanmuuttajamiehiä. Ja geronomeja olen tavannut väh. 10kpl. En tiedä mistä ovat koulutuksensa hankkineet, mutta tekivät ihan samoja hommia kuin lh:t.
Tämäkin geronomi on ulkomaalainen.
Mutta ihan suomessa on tutkinto hankittu.
meho
Lähetetty 21.12.2007 - klo:10:21
Lähetetty 21.12.2007 - klo:11:11
En ole koskaan tavannut ainoatakaan geronomia, mutta kun kävin metropolian sivuilla, niin sain käsityksen, että kysessä on vanha sosiaaliohjaajan tutkinto nyt vaan eri nimikkeellä.
No ei se nyt hirveen vanha voi olla ku tää työkaveri vasta valmistunut..
http://www.kyamk.fi/Koulutustarjonta/Tutkintoon%20johtava%20koulutus/Sosiaali-%20terveys-%20ja%20liikunta-ala/Vanhusty%F6
Lähetetty 07.01.2008 - klo:00:56
En ole koskaan tavannut ainoatakaan geronomia, mutta kun kävin metropolian sivuilla, niin sain käsityksen, että kysessä on vanha sosiaaliohjaajan tutkinto nyt vaan eri nimikkeellä.
http://www.kyamk.fi/Koulutustarjonta/Tutkintoon%20johtava%20koulutus/Sosiaali-%20terveys-%20ja%20liikunta-ala/Vanhusty%F6
Ei ole sosiaaliohjaajan vanha tutkinto ainakaan minun tietääkseni. Itse opiskelen tällä hetkellä geronomiksi ja tämän koululutusohjelman nimi on vanhustyön koulutusohjelma. Me opiskellaan kaikkea ikäihmisistä, eläkkeelle jäävistä saattohoitoon. Tosiaan tämä on sosiaalipuolen koulutus mutta opiskelemme myös paljon terveysalasta. Lisäksi tämä koulutus on liikuntapainotteinen. Toimenkuvana voisi olla esim. vastaava hoitaja jossakin vanhustenhuoltoyksikössä, kotihoidon ohjaajana jne. Suosittelen kyllä kaikille ikäihmisten parissa viihtyville. Itse olen ainakin tyytyväinen kun saa keskittyä pelkästään siihen aiheeseen mikä kiinnostaa, eli ikäihmisiin.
meho
Lähetetty 10.01.2008 - klo:15:28
Ei ole sosiaaliohjaajan vanha tutkinto ainakaan minun tietääkseni. Itse opiskelen tällä hetkellä geronomiksi ja tämän koululutusohjelman nimi on vanhustyön koulutusohjelma. Me opiskellaan kaikkea ikäihmisistä, eläkkeelle jäävistä saattohoitoon. Tosiaan tämä on sosiaalipuolen koulutus mutta opiskelemme myös paljon terveysalasta. Lisäksi tämä koulutus on liikuntapainotteinen. Toimenkuvana voisi olla esim. vastaava hoitaja jossakin vanhustenhuoltoyksikössä, kotihoidon ohjaajana jne. Suosittelen kyllä kaikille ikäihmisten parissa viihtyville. Itse olen ainakin tyytyväinen kun saa keskittyä pelkästään siihen aiheeseen mikä kiinnostaa, eli ikäihmisiin.
Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, mutta samalta kuin sosiaaliohjaajan tutkinto. Hekin työskentelevät esimiehinä mm. kotihoidossa ja vanhainkodeissa. Millä tavalla te saattohoitoa opiskelette? Ja mitä asioita terveyspuolesta? Pystyttekö toimimaan hoitajina jossakin? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan. Ja vielä, että millä tavalla se liikuntapainotteisuus ilmenee koulutuksessanne?
Lähetetty 10.01.2008 - klo:18:08
Pystyttekö toimimaan hoitajina jossakin? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan.
Työkaverini on geronomi. Toimii hoitajana. (lähi) Taisin jo aikaisemmin mainitakkin.
Lähetetty 10.01.2008 - klo:21:26
Minulla oli kouluaikana kotipalvelujaksolla alueenvastaavana geronomi. Johtohommien lisäksi teki siis ihan normi kotihoidon hommia
Pystyttekö toimimaan hoitajina jossakin? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan.
Työkaverini on geronomi. Toimii hoitajana. (lähi) Taisin jo aikaisemmin mainitakkin.
meho
Lähetetty 10.01.2008 - klo:21:29
Lähetetty 11.01.2008 - klo:23:31
Kyllä hoitivat myös lääkitykset ja oli lh-tutkinto pohjanaSiis hoitivat lääkityksiä ja sen semmoistako? Eikä heillä ollut pohjalla lh:n tutkintoa?
meho
Lähetetty 12.01.2008 - klo:10:11
Kyllä hoitivat myös lääkitykset ja oli lh-tutkinto pohjana
Siis hoitivat lääkityksiä ja sen semmoistako? Eikä heillä ollut pohjalla lh:n tutkintoa?
Ok, mutta nyt mua kiinnostaakin se, että kuuluuko geronomin koulutukseen lääkehoito? Eli voiko siis toimia hoitajana jos EI ole lh:n tutkintoa pohjalla?
Lähetetty 12.01.2008 - klo:11:51
Eiköhän geronomilla oo yhtä paljon lääkehoitoa ku sosionomilla.
meho
Lähetetty 12.01.2008 - klo:12:34
Mun työkamulla ei ole lh tutkintoa pohjalla.
Älkää nyt sekottako mun pientä päätä. Sosionomilla ja sosiaaliohjaajalla ei ole lääkehoidon toteuttamiseen oikeuttavaa terveydenhuoltoalan koulutusta.. Miten he siis voivat toimia hoitajan hommissa esim. sairaalassa?
Lähetetty 12.01.2008 - klo:12:50
Mun työkamulla ei ole lh tutkintoa pohjalla.
Älkää nyt sekottako mun pientä päätä. Sosionomilla ja sosiaaliohjaajalla ei ole lääkehoidon toteuttamiseen oikeuttavaa terveydenhuoltoalan koulutusta.. Miten he siis voivat toimia hoitajan hommissa esim. sairaalassa?
Mun vanha työkamu on sosionomi ja tekee sh:n hommia vanhainkodissa.. Työvoimapula, niin töihin pääsee kuka vaan tekemään mitä vaan.
0 käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää