Siirry sisältöön

Valokuva

Geronomi

• Kirjaudu sisään vastataksesi
Jaa: Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa Googleplussaan
Aiheessa on 69 vastausta

#1 kia

kia
  • Jäsen
  • 58 viestiä

Lähetetty 17.12.2007 - klo:15:57

Kertokaas nyt kaikkea mitä tiedätte tästä! Missä voi opiskella? pääsykokeet? minkälaiset ihmiset sinne yleensä menee? miltä pohjalta jne. Kiitos.

#2 Nasu

Nasu
  • Vierailija

Lähetetty 17.12.2007 - klo:17:16

Minua myös kiinnostaa! Ja mitä Geronomin työnkuvaan sitten oikeesti kuuluu ja missä ylipäätään työskentelevät??    :- 

#3 krissy

krissy

sairaanhoitaja

• Jäsen
  • 2372 viestiä
  • Ammattikotiäiti
  • SijaintiHell_sinki

Lähetetty 17.12.2007 - klo:17:38

Oho, enpäs ole ees tiennyt että tuollainenkin ammattinimike on olemassa. Ihmeellinen kuukkeli löysi esim. koulujen sivuilta tutkinnosta infoa.

http://www.metropoli...ala/vanhustyoe/

#4 Hopsu

Hopsu
  • Jäsen
  • 53 viestiä

Lähetetty 19.12.2007 - klo:00:27

Niin kiinnostaa minuakin tämä vanhustyön asiantuntijan eli Geronomin koulutus.Onko kokemuksia koulutuksesta
ja minkälaiset ovat työnsaantimahdollisuudet? Entä minkäsuuruista palkkaa Geronomi saa? :)
Kaiketi uudessa Metropoliassa on ensi vuonna alkamassa kyseinen koulutus...? :nauraa:

#5 Osku

Osku
  • Ylläpito
  • 18964 viestiä

Lähetetty 19.12.2007 - klo:00:30

Koulutusesittelyn pohjalta vois kuvitella että toimivat esim vanhainkotien johtajina ja vetäjinä yms. Sosiaalipuolen tutkinto.

#6 gartsu

gartsu
  • Jäsen
  • 1052 viestiä
  • SijaintiEtelän Hetelmä

Lähetetty 19.12.2007 - klo:01:35

Koulutusesittelyn pohjalta vois kuvitella että toimivat esim vanhainkotien johtajina ja vetäjinä yms. Sosiaalipuolen tutkinto.

Juuri näin. Mulla työkaveri geronomi. Tosin tekee samaa hoitotyötä ku lähihoitajat.

#7 Kidella

Kidella
  • Jäsen
  • 918 viestiä
  • SijaintiHelsinki

Lähetetty 19.12.2007 - klo:19:25

Juuri näin. Mulla työkaveri geronomi. Tosin tekee samaa hoitotyötä ku lähihoitajat.

Kaikki geronomit joihin mä olen törmännyt ovat olleet maahanmuuttajamiehiä. Ja geronomeja olen tavannut väh. 10kpl. En tiedä mistä ovat koulutuksensa hankkineet, mutta tekivät ihan samoja hommia kuin lh:t.

#8 gartsu

gartsu
  • Jäsen
  • 1052 viestiä
  • SijaintiEtelän Hetelmä

Lähetetty 19.12.2007 - klo:22:33

Kaikki geronomit joihin mä olen törmännyt ovat olleet maahanmuuttajamiehiä. Ja geronomeja olen tavannut väh. 10kpl. En tiedä mistä ovat koulutuksensa hankkineet, mutta tekivät ihan samoja hommia kuin lh:t.

Tämäkin geronomi on ulkomaalainen. :P
Mutta ihan suomessa on tutkinto hankittu. :nauraa: Tosiaan painottuu kuitenkin enempi tuonne sosiaalipuolelle.

#9 meho

meho
  • Vierailija

Lähetetty 21.12.2007 - klo:10:21

En ole koskaan tavannut ainoatakaan geronomia, mutta kun kävin metropolian sivuilla, niin sain käsityksen, että kysessä on vanha sosiaaliohjaajan tutkinto nyt vaan eri nimikkeellä.

#10 gartsu

gartsu
  • Jäsen
  • 1052 viestiä
  • SijaintiEtelän Hetelmä

Lähetetty 21.12.2007 - klo:11:11

En ole koskaan tavannut ainoatakaan geronomia, mutta kun kävin metropolian sivuilla, niin sain käsityksen, että kysessä on vanha sosiaaliohjaajan tutkinto nyt vaan eri nimikkeellä.

No ei se nyt hirveen vanha voi olla ku tää työkaveri vasta valmistunut..

http://www.kyamk.fi/Koulutustarjonta/Tutkintoon%20johtava%20koulutus/Sosiaali-%20terveys-%20ja%20liikunta-ala/Vanhusty%F6

#11 gerbiili

gerbiili
  • Jäsen
  • 1 viestiä

Lähetetty 07.01.2008 - klo:00:56

http://www.kyamk.fi/Koulutustarjonta/Tutkintoon%20johtava%20koulutus/Sosiaali-%20terveys-%20ja%20liikunta-ala/Vanhusty%F6

Ei ole sosiaaliohjaajan vanha tutkinto ainakaan minun tietääkseni. Itse opiskelen tällä hetkellä geronomiksi ja tämän koululutusohjelman nimi on vanhustyön koulutusohjelma. Me opiskellaan kaikkea ikäihmisistä, eläkkeelle jäävistä saattohoitoon. Tosiaan tämä on sosiaalipuolen koulutus mutta opiskelemme myös paljon terveysalasta. Lisäksi tämä koulutus on liikuntapainotteinen. Toimenkuvana voisi olla esim. vastaava hoitaja jossakin vanhustenhuoltoyksikössä, kotihoidon ohjaajana jne. Suosittelen kyllä kaikille ikäihmisten parissa viihtyville. Itse olen ainakin tyytyväinen kun saa keskittyä pelkästään siihen aiheeseen mikä kiinnostaa, eli ikäihmisiin.

#12 meho

meho
  • Vierailija

Lähetetty 10.01.2008 - klo:15:28

Ei ole sosiaaliohjaajan vanha tutkinto ainakaan minun tietääkseni. Itse opiskelen tällä hetkellä geronomiksi ja tämän koululutusohjelman nimi on vanhustyön koulutusohjelma. Me opiskellaan kaikkea ikäihmisistä, eläkkeelle jäävistä saattohoitoon. Tosiaan tämä on sosiaalipuolen koulutus mutta opiskelemme myös paljon terveysalasta. Lisäksi tämä koulutus on liikuntapainotteinen. Toimenkuvana voisi olla esim. vastaava hoitaja jossakin vanhustenhuoltoyksikössä, kotihoidon ohjaajana jne. Suosittelen kyllä kaikille ikäihmisten parissa viihtyville. Itse olen ainakin tyytyväinen kun saa keskittyä pelkästään siihen aiheeseen mikä kiinnostaa, eli ikäihmisiin.

Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, mutta samalta kuin sosiaaliohjaajan tutkinto. Hekin työskentelevät esimiehinä mm. kotihoidossa ja vanhainkodeissa. Millä tavalla te saattohoitoa opiskelette? Ja mitä asioita terveyspuolesta? Pystyttekö toimimaan hoitajina jossakin? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan. Ja vielä, että millä tavalla se liikuntapainotteisuus ilmenee koulutuksessanne?

#13 gartsu

gartsu
  • Jäsen
  • 1052 viestiä
  • SijaintiEtelän Hetelmä

Lähetetty 10.01.2008 - klo:18:08

Pystyttekö toimimaan hoitajina jossakin? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan.

Työkaverini on geronomi. Toimii hoitajana. (lähi) Taisin jo aikaisemmin mainitakkin.

#14 SirLucas

SirLucas
  • Jäsen
  • 628 viestiä
  • SijaintiEtelä-Pohjanmaa

Lähetetty 10.01.2008 - klo:21:26

Pystyttekö toimimaan hoitajina jossakin? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan.

Työkaverini on geronomi. Toimii hoitajana. (lähi) Taisin jo aikaisemmin mainitakkin.

Minulla oli kouluaikana kotipalvelujaksolla alueenvastaavana geronomi. Johtohommien lisäksi teki siis ihan normi kotihoidon hommia

#15 meho

meho
  • Vierailija

Lähetetty 10.01.2008 - klo:21:29

Siis hoitivat lääkityksiä ja sen semmoistako? Eikä heillä ollut pohjalla lh:n tutkintoa?

#16 SirLucas

SirLucas
  • Jäsen
  • 628 viestiä
  • SijaintiEtelä-Pohjanmaa

Lähetetty 11.01.2008 - klo:23:31

Siis hoitivat lääkityksiä ja sen semmoistako? Eikä heillä ollut pohjalla lh:n tutkintoa?

Kyllä hoitivat myös lääkitykset ja oli lh-tutkinto pohjana

#17 meho

meho
  • Vierailija

Lähetetty 12.01.2008 - klo:10:11

Kyllä hoitivat myös lääkitykset ja oli lh-tutkinto pohjana

Ok, mutta nyt mua kiinnostaakin se, että kuuluuko geronomin koulutukseen lääkehoito? Eli voiko siis toimia hoitajana jos EI ole lh:n tutkintoa pohjalla?

#18 gartsu

gartsu
  • Jäsen
  • 1052 viestiä
  • SijaintiEtelän Hetelmä

Lähetetty 12.01.2008 - klo:11:51

Mun työkamulla ei ole lh tutkintoa pohjalla.
Eiköhän geronomilla oo yhtä paljon lääkehoitoa ku sosionomilla.  ;)

#19 meho

meho
  • Vierailija

Lähetetty 12.01.2008 - klo:12:34

Älkää nyt sekottako mun pientä päätä. Sosionomilla ja sosiaaliohjaajalla ei ole lääkehoidon toteuttamiseen oikeuttavaa terveydenhuoltoalan koulutusta.. Miten he siis voivat toimia hoitajan hommissa esim. sairaalassa?

#20 gartsu

gartsu
  • Jäsen
  • 1052 viestiä
  • SijaintiEtelän Hetelmä

Lähetetty 12.01.2008 - klo:12:50

Älkää nyt sekottako mun pientä päätä. Sosionomilla ja sosiaaliohjaajalla ei ole lääkehoidon toteuttamiseen oikeuttavaa terveydenhuoltoalan koulutusta.. Miten he siis voivat toimia hoitajan hommissa esim. sairaalassa?

Mun vanha työkamu on sosionomi ja tekee sh:n hommia vanhainkodissa.. Työvoimapula, niin töihin pääsee kuka vaan tekemään mitä vaan. :D Meni vähä Ot..

Jaa: Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa Googleplussaan

0 käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää