Jump to content
MAINOS

Valmistumisen jälkeen


hoitsu22

Recommended Posts

Moikka,

 

Olen keväällä valmistuva sairaanhoitajaopiskelija ja tulevaisuus häikäisee! Jotain mielikuvaa jo on, mitä haluan tehdä työkseni, mutta aika epävarma olen kuitenkin vielä..Suuntaudun perinteisen sisätautikirran puolelle, eli vaihtoehtoja on paljon. Tosin just se ehkä tekee hommasta vaikeaa, kun on liikaa valinnan varaa. Aluksi haluaisin haastaa itseäni ja opetella kädentaitoja (kanylointi, iv-lääkkeet, katetroinnit yms). Tiedän, että jos jämähtää vanhusten puolelle niin kynnys siirtyä sairaalan osastolle nousee liian isoksi. Toisaalta se vastuu jännittää tosi paljon ja juuri lääkehoito yms pelottaakin hieman. Mites te muut olette valinneet esim suuntaavan harjoittelupaikan ja miten työskentely uutena sairaanhoitajana on lähtenyt käyntiin valmistuttuanne? Vertaistukea kiitos!! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moikka,

 

Olen keväällä valmistuva sairaanhoitajaopiskelija ja tulevaisuus häikäisee! Jotain mielikuvaa jo on, mitä haluan tehdä työkseni, mutta aika epävarma olen kuitenkin vielä..Suuntaudun perinteisen sisätautikirran puolelle, eli vaihtoehtoja on paljon. Tosin just se ehkä tekee hommasta vaikeaa, kun on liikaa valinnan varaa. Aluksi haluaisin haastaa itseäni ja opetella kädentaitoja (kanylointi, iv-lääkkeet, katetroinnit yms). Tiedän, että jos jämähtää vanhusten puolelle niin kynnys siirtyä sairaalan osastolle nousee liian isoksi. Toisaalta se vastuu jännittää tosi paljon ja juuri lääkehoito yms pelottaakin hieman. Mites te muut olette valinneet esim suuntaavan harjoittelupaikan ja miten työskentely uutena sairaanhoitajana on lähtenyt käyntiin valmistuttuanne? Vertaistukea kiitos!! :)

Jos koet että suurin kehittämishaasteesi on lääkehoito ja nuo mainitsemasi temput niin kannattaa mielestäni hakeutua sellaiseen harjoittelupaikkaan missä niitä pääsee tekemään. Sellaisia paikkoja on käytännössä kaikki tk:n akuuttiosastot sekä esh-osastot. Myös päivystyspoleilla noita tehdään paljon.

 

Palvelutalon hoitajan vastuu on hyvin eriluontoista kuin vaikkapa esh-osastolla. Luen kuitenkin rivien välistä, että sinua kiinnostaa kliininen, mielellään toimenpidekeskeinenkin hoitotyö, jolloin tuollaisessa palvelutalossa kohtaamasi haasteet eivät varmasti ole antoisia juuri sinulle. Kyllä siellä sairaalan osastolla normaalilla järjellä varustettu ihminen pärjää töissä, eritoten jos sattuu olemaan vielä joku koulutuskin. Mene vaan suoraan sinne osastotyöhön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hei hoitsu22,

 

minä valmistun joulukuussa. Viimeisen harjoittelupaikan valitsin sen mukaan mikä minua eniten kiinnosti. Nyt on myös alkanut kovasti jännittämään, mitä valmistumisen jälkeen? Tuntuu, että onko sitä nyt sitten valmis ja pärjääkö näillä tiedoilla sitten työelämässä? Myös ihan työnhaku on alkanut vähän arveluttamaan, pitääkö sitä sitten vaan ilmoittautua jonkin sairaalan henkilöstöpankkiin ja sieltä sitten valitaan minulle sopiva osasto vai miten se menee? Entä jos haluaisin terveyskeskuksen vuodeosastolle, onko fiksua ottaa ja soittaa kyseiseen paikkaan?

Pelottavaa, mutta samaan aikaan ihanaa luopua opiskelijan roolista. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...