Jump to content
MAINOS

Uudet opiskelijat 2014/2015


Minnamaaria

Recommended Posts

Löytyisikö täältä halukkaita pitämään vertaistuki- ja keskusteluryhmää uusille opiskelijoille? En varmaankaan ole ainoa jolle vertaistuki tulisi tarpeen ja olisi mukavaa keskustella tavallaan "samaan tahtiin" kun opinnot etenee. Kertokaa ihmeessä ketä olette, mitä opiskelette ja miksi hakeuduitte alalle.

 

Minä olen tämän syksyn sh/th-opiskelija nuorten puolella ja odotan opintoja innolla :) Ylppäritutkinnon jälkeen pidin välivuotta, joka vähän - köh köh - venähti. Päätin hakea, pääsin yllätyksekseni sisään ja tässä sitä ollaan! Fiilikset on vähän kaksijakoiset - toisaalta pelottaa lähteä monen välivuoden jälkeen taas koulunpenkille mutta toisaalta ilahduttaa kaikkea sitä uutta mitä tulee opittua. Ja kehittyy työelämässä ja pääsee tekemään sitä mitä todella haluaa. Alalle hakeuduin koska hoitoala kiinnostaa - saa olla ihmisten kanssa tekemisissä, työtehtäviä on niin laidasta laitaan riippuen minne haluaa töihin ja mihin haluaa syventyä ja toisaalta ala kehittyy jatkuvasti eli omaan työhönsä ei välttämättä niin herkästi leipäänny koska aina voi kehitttyä lisää. Mikään sisar hento valkoinen joka haluaa pelastaa jokaikisen ihmisen en todellakaan ole vaikka ala kutsumus onkin  :P Työn kuormittavuus, opintojen rankkuus ja matalahko palkkataso muuhun maailmaan verrattuna on kyllä hyvin tiedossa.

Hassua kyllä, eniten opinnoissa ei jännitä se tietomäärä mikä pitäisi sisältää vaan ne opetusmenetelmät. PBL:stä olen lukenut niin paljon kauhutarinoita että vähän huolestuttaa että onko se juuri niin kammottavaa miltä se kuulostaa... Ja tietenkin se käytännön harjoitusten vähyys kun itsellä ei lähäri-taustaa ole. Pitää sit vaan harjoitteluissa tunkea ittensä joka soppeen ja innokkaana pyytää saada kokeilla ja eiköhän avomieskin pääse harjoittelukappaleeksi esim. verenpaineuden mittauksessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 89
  • Aloitettu